Al ruim twee jaar bestaat Google Trusted Stores in de Verenigde Staten. Momenteel wordt het internationaal getest. Binnenkort komt dit keurmerk voor webshops ook naar Nederland toe. Om iedereen op de hoogte brengen van deze vernieuwing, kun je in dit artikel lezen wat Google Trusted Stores is. Want voor elke webshop die succesvol wil zijn is dit keurmerk absoluut onmisbaar.

Wat is Google Trusted Stores?

In feite is Google Trusted Stores een keurmerk voor een webshop, vergelijkbaar met ons Nederlandse Thuiswinkel Waarborg. Door op je website te laten zien dat je webshop dit keurmerk bezit, kun je aan je bezoekers en potentiële klanten duidelijk maken dat je een betrouwbare winkel bent. Je bezoekers kunnen dus zien dat je bewezen hebt dat je een goede reputatie hebt. Dit zorgt ervoor dat je bezoekers sneller converteren naar betalende klanten, wat toch het primaire doel is van elke serieuze webshop. Daarnaast heeft het hebben van het Google Trusted Stores keurmerk effect op je positie in de SERP (Search Engine Result Pages) van Google. In andere woorden: wanneer je webshop een Google Trusted Stores keurmerk bezit, kan deze gemakkelijker gevonden worden wanneer er in Google gezocht wordt op een Keyword die relevant is aan jouw webshop. Dit maakt het hebben van het Google Trusted Stores keurmerk zeer belangrijk voor iedereen die een succesvolle webshop wil hebben of beginnen.

Hoe krijg je het keurmerk van Google?

Hoewel het Google Trusted Store keurmerk gratis is, krijg je het als webshop natuurlijk niet zomaar. Je moet het aanvragen bij Google zelf, maar om ervoor in aanmerking te komen moet je webshop voldoen aan een aantal voorwaarden. Deze voorwaarden zijn als volgt:

  • Minstens 500 bestellingen in één maand (28 dagen)
  • Bestellingen moeten verzonden worden binnen 10 dagen
  • Minstens 50% van de verzendingen moeten worden voorzien van een Tracking nummer
  • Maximaal 6% van de bestellingen mag worden geannuleerd
  • Binnen één werkdag moet er gereageerd worden op vragen van klanten

Wanneer je een Google Trusted Stores keurmerk aanvraagt, dan zal Google gedurende 28 dagen je webshop monitoren om te kijken of je aan de voorwaarden voldoet. Als je eenmaal het keurmerk hebt, dan hoef je niet meer constant 500 bestellingen per maand binnen te krijgen. Om het Google Trusted Stores keurmerk te behouden moet je minstens 200 bestellingen per maand verwerken. Een webshop met een Google Trusted Stores keurmerk is dus gegarandeerd betrouwbaar, met uitmuntende klantenservice en snelle verzending. Wanneer bezoekers zien dat een webshop dit keurmerk heeft, weten dus meteen dat het een eerlijke en hoogwaardige winkel is waar ze volkomen veilig een bestelling kunnen plaatsen. Dit zorgt er voor dat bezoekers eerder omgezet worden in klanten.

Wat doet het Google Trusted Stores keurmerk nog meer?

Als je een webshop hebt met het keurmerk van Google en je voldoet een keer niet aan de voorwaarden, met een ontevreden klant als gevolg, dan zal Google in sommige gevallen de klant tot 1000 euro vergoeden. Daarnaast wordt het keurmerk geïntegreerd in een aantal andere platformen van Google, waaronder Google AdWords en Google Shopping. Dit betekent dat het Google Trusted Stores keurmerk al zichtbaar wordt voor gebruikers voordat ze je website bezoeken. Als je adverteert in de betaalde resultaten van Google door middel van AdWords, dan is het keurmerk namelijk zichtbaar naast je advertentie. En wanneer een gebruiker met zijn muis over het keurmerk gaat, dan worden de laatste beoordelingen over de klantenservice en verzendtijden zichtbaar. Hierdoor krijgen gebruikers dus al een beeld van je webshop nog voordat ze de webshop hebben bezocht.

Kortom, met de hordes webshops die dagelijks op het internet verschijnen, is Google Trusted Stores een belangrijk keurmerk om jezelf mee te onderscheiden van het gros. Met het keurmerk toon je aan dat je als webshop uitstekende service levert aan al je klanten, wat je conversieratio zonder meer zal verbeteren. Houd de ontwikkelingen van Google Trusted Stores dus in de gaten, zodat je het keurmerk direct aan kunt vragen zodra het in Nederland geïmplementeerd wordt – het zal je ongetwijfeld winstgevende resultaten opleveren!

Recent projects
kansvoedingsadvies
visionary-style
lesenz-portfolio
Mondzorg Fascinatio
iczcura
Bel mij terug