Het internet is onmisbaar te denken als het gaat om het vinden van informatie. Uw bedrijf biedt producten of diensten aan die een belofte inhouden. U wilt ook dit aan de buitenwereld duidelijk maken. Aanprijzen of promoten is uitgewerkt in deze tijd. De afnemers zullen vertrouwen in uw bedrijf moeten krijgen voordat ze zaken met u willen doen. Een goede content strategie is de basis hiervan. Dit zorgt ervoor om de doelen op het gebied van bereikbaarheid, branding en leads te behalen.

Uit een recent onderzoek (van emarketer.com) is gebleken dat online marketeers hun inspanning op het gebied van content marketing in samenhang met SEO en social media in het afgelopen jaren hebben vergroot.

Social media content (status updates, tweets etc.), blogs, artikelen en e-books worden het meest ingezet als content. Hierbij kan gedacht worden aan Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest en natuurlijk een eigen blogsite.

contentmarketing

Schaalbaarheid

Content is echter niet genoeg. Er komen meerdere factoren bij kijken als het gaat om het behalen van succes met behulp van content strategie. Aan content van hoog kwaliteit heb je niets als er geen traffic gegenereerd wordt. Het wordt pas interessant als de content ontdekt wordt. De bereikbaarheid van uw content is dus van groot belang. Drie elementen zijn belangrijk om de magie voor de content marketingstrategie te laten gebeuren.

Vindbaarheid

U zult content moeten creëren met de behoeften en vragen van uw publiek in uw achterhoofd. U moet het bekijken van het perspectief van uw doelgroep. Wat voor problemen hebben zij ? Op welke manier kan ik hun problemen oplossen ? Welke onderwerpen zijn voor hun interessant ? Dit zal ervoor zorgen dat de nodige interesse zal gewekt worden.

U kunt de perfecte content creëren, maar u zult er niets aan hebben als niemand dit ziet en/of erover praat.

Dit brengt ons bij de vindbaarheid van de content. Ook hier moet gekeken worden vanuit de perspectief van de doelgroep. U kunt de volgende vragen stellen als:

    • Wat zal ik doen als ik een soortgelijke probleem zou hebben ?
    • Waar zal ik opzoek gaan naar de oplossing ?
    • Welke zoektermen zou ik gebruiken ?

De content die u gecreëerd hebt moet dus gevonden kunnen worden in de zoekmachines en/of in verschillende sociale netwerk platformen. De grootste zoekmachines van tegenwoordig zijn: Google, Youtube, Facebook en Twitter. Wij raden u ook aan om eerst een kleine onderzoek te doen voordat u begint met het creëren van de content. Hierbij kan gedacht worden aan een eventuele SEO analyse, waarin onderzocht wordt naar welke zoektermen uw publiek zoekt, hoe vaak wordt er naar gezocht etc.

Maak vooral ook gebruik van Facebook advertenties. Voordeel hiervan is dat u instaat bent om een advertentie voor een bepaalde doelgroep neer te zetten. U kunt namelijk filteren op woonplaats, interesse, hobby’s, functie in de maatschappij etc.

contentmarketing2

Engaging

Merken en bedrijven worden steeds vaker ‘uitgevers. Dit betekend dat er meer competitie is voor uw content op het internet. Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw content interactie teweeg brengt ? Context, relevantie en (gebruikers- en case-)ervaring kan een goed begin zijn.

Voor de doelgroep die bereikt zal gaan worden moet de informatie relevant zijn. Zal de content antwoord geven op hun vragen ? Worden hun doelen hiermee bereikt ? Zal de informatie de koopgedrag van het publiek veranderen ?

Het is belangrijk om van te voren te bepalen wat engagement betekent voor uw organisatie, welke doelen moeten hierbij behaald worden : commentaren, aantal shares of conversies, stijging van de websitebezoekers of zorgen dat de bezoeker je social media platformen gaat volgen.

Houd trends binnen je vakgebied in de gaten en probeer zo actueel mogelijk in te spelen op gebeurtenissen en ontwikkelingen.

Deelbaarheid

Hiermee kunt u veel succes mee behalen door eerst te gaan kijken hoe gemakkelijk het gaat zijn voor de publiek om de content te laten delen. Integratie van social media deelknoppen in je website is een must. Zorg ervoor dat de titel van de pagina zeer aantrekkelijk is voor uw doelgroep. In de meeste gevallen als de pagina gedeeld wordt zal de titel van de pagina te zien zijn. Een pagina die een zeer aantrekkelijke titel bevat kan voor veel bezoekers zorgen.

De belangrijkste factoren als kwalitatieve inhoud en relevantie van de content spelen een grote rol bij de “deelgedrag” van uw publiek.

Voor meer advies over een social marketing ? Neem dan gerust contact met ons op !

Recent projects
kansvoedingsadvies
visionary-style
lesenz-portfolio
Mondzorg Fascinatio
iczcura
Bel mij terug